دکتر ساناز معصومی از 10 متخصص برتر مغز و اعصاب تهران

90 / 100

تاریخ آخرین آپدیت فوریه 4, 2024  توسط پژمان خزایی

خانم دکتر ساناز معصومی متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی Neurology) هستند که در تهران فعالیت می کنند .دکتر معصومی ورودی بهمن ۸۲ دانشگاه تهران و رتبه دورقمی کنکور سراسری بوده اند .ایشان در سال ۹۰ فارغ التحصیل دانشگاه تهران شده و بعد از آن در مراکز پزشکی و بیمارستان ها کار خود را شروع کردند و حدود 6 سال در این زمینه تخصص وفعالیت دارند.

ایشان در روش های خود روش مبتنی بر درمان بدون عمل و دارو را انجام می دهند که باعث رضایت بسیاری از بیماران و مراجعین شده است زیرا روش تقریبا بدون تحمل درد و عوارضی است کارنامه درخشان ایشان و سوابق اجزایی ایشان در طول سالها فعالیت در حوزه مفز و اعصاب مبین حسن انجام عمل ایشان می باشد

در این مقاله قصد داریم مروری بر سوابق و فعالیت های ایشان و آشنایی با برخی از بیماری ها در حوزه تجریه و تخصص ایشان و همچنین روش های درمانی ایشان همچنین بازخورد بیماران ذاشته باشیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا به نتایج و اطلاعات دلخواه خود دست یابید.

    رزومه دکتر ساناز معصومی

    دکتر ساناز معصومی تخصص داخلی نورولوژی و مغزو اعصاب را از دانشگاه اصفهان گرفته اند. ایشان در سال ۱۳۹۶ بورد تخصصی خود را انحام داده اند و و تفسیر نوار عصب عضله، نوار مغز، نوار چشم و تزریق بوتاکس را نیز فراگرفته اند و.در زمینه های نوار مغز، نوار عصب و عضله، سونوگرافی داپلر، عروق گردن و تفسیر نواربینایی چشم VEP هم دارای تجربه فراوان هستند.

    دکتر ساناز معصومی دارای چندین سال سابقه ی فعالیت تخصصی در این حیطه هستند که تجربه ی همکاری با کلینیک ها و بیمارستان های مختلف (خصوصی، دولتی) را از جمله بیمارستان مادر رامهرمز را داشته اند که تا کنون با این بیمارستان همکاری شان ادامه داشته است .اکنون نیز در کلینیک جامع پزشکی آرام مشغول طبابت و مشاوره های تخصصی به بیماران خود هستند.

    دکتر معصومی بیش از ۶ سال سابقه کار در زمینه مغز و اعصاب و نورولوژی دارند و از موفق ترین و توانمندترین متخصصین این رشته می باشند که از اهمیت شایانی برخوردار است .ایشان همچنین عضو انجمن صرع ایران هستند

    از نظرات اکثر بیماران دکتر معصومی پیداست که ایشان فردی کاملا باسواد و خوش برخورد هستند و اکثرا از روش تشخیص و درمان ایشان رضایت کامل دارند و بیشترین امتیاز را به ایشان داده اند.

    در ابتدا با برخی از بیماری های حوزه درمانی ایشان بیشتر خواهیم شد.

    بیماریهای حوزه مغز و اعصاب

    بیماریهای حوزه مغز و اعصاب به مجموعه ای از اختلالات و ناراحتی هایی گفته می شود که بر روی مغز، نخاع، اعصاب و عروق مغزی تاثیر می گذارند. برخی از این بیماریها شایع هستند و برخی نادر. برخی از آنها قابل درمان هستند و برخی نه. برخی از آنها علائم جسمانی دارند و برخی علائم روانی. برخی از آنها به عوامل ژنتیکی، محیطی، عفونی، سمی، تروماتیک، تشخیص پزشکی یا داروهای خاص بستگی دارند و برخی علت نامشخص دارند.

    برخی از شایعترین بیماریهای حوزه مغر و اعصاب عبارتند از:

    • پارکینسون: : یک بیماری پروگرسیو است که باعث کاهش تولید دوپامین در مغز میشود و منجر به لرزش، سستی، کند شدن حرکات و تغییرات رفتاری و شناختی می شود.
    • تومور: گروه گستردهای از توده های غیرطبیعی است که در بافت مغز رشد می کنند. تومورهای مغز ممکن است خوشخیم یا بدخیم باشند و باعث فشار به بافتهای همسایه، خونرسانی نامناسب و عفونت شوند.
    • [اختلالات روان]: گروه گستردهای از اختلالات است که باعث تغییرات در روح حال، رفتار، شناخت و قضاوت فرد مبتلا میشوند. این اختلالات ممکن است به علل شخصیت، ژنتيك، سيستم عصبي يا هورموني، تجربيات زندگي يا تاثير دارو ها يا الكل باشند.
    • [آلزایمر]: یک نوع دمانس است که باعث کاهش تدريجي حافظۀ كوتاۀ مدت و دريافت اطلاعات جديد، سپس كاهش حافظۀ بلند مدت و قابليت شناسائي افراد و محيط هستند. علت دقیق آلزایمر نامشخص است اما فاکتورهای ژنتیکی، سن، سبک زندگی و بیماریهای همراه ممکن است نقش داشته باشند.

    حساسیت درمان بیماری های مغز و اعصاب

    با توجه به این که قسمت مغز و اعصاب نقش سیستم فرماندهی را در بدن عهده دار است روش های درمان این قسمت از بیشترین حساسیت برخوردار است. معمولا درمان هر نوع بیماری از فاکتورها و حساسبت های خاصی برخوردار است.

    حساسیت درمان بیماریهای مغز و اعصاب به میزان تأثیرگذاری روشهای درمانی مختلف بر روی بهبود وضعیت بیماران اطلاق می شود. حساسیت درمان بستگی به نوع بیماری، شدت علائم، سن و سلامت کلی بیمار، نوع و دوز دارو یا روش درمانی دارد. برخی از بیماران ممکن است به یک روش درمان خاص پاسخ خوب دهند و برخی دیگر نه. بنابراین، انتخاب روش درمان مناسب باید با توجه به شرایط خاص هر بیمار و با مشورت پزشک صورت بگیرد.

    نحوه تزریق بوتاکس برای درمان ناراحتی های مغزو اعصاب

    در فیلم زیر نحوه تزریق بوتاکس میگرن را نشان می دهد.

    https://drbehtarin.com/wp-content/uploads/2023/08/فیلم-بوتاکس-میگرن-در-تهران_کلینیک-ویستان-نماشا.mp4
    فیلم آموزش تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

    بیماری های لورولوژیکی

    بیماری های نورولوژیکی به مجموعه ای از اختلالات گفته میشود که سیستم عصبی را درگیر میکنند. سیستم عصبی شامل مغز، نخاع، اعصاب محیطی و ماهیچه ها است. هر گونه آسیب یا نقص در هر یک از این اجزا میتواند باعث بروز علائم و نشانه های مختلف در بدن شود. برخی از علائم شایع بیماریهای نورولوژیکی عبارتند از:

    • سردرد، سرگیجه، درد مزمن
    • بی حسی یا سوزن سوزن شدن
    • ضعف، تشنج یا از دست دادن هوشیاری
    • مشکلات حرکتی، تعادل و هماهنگی
    • اختلالات بینایی، شنوایی، بویایی و چشایی
    • مشکلات مربوط به خواب، حافظه، تفکر و گفتار
    • تغییرات رفتاری، روح حال و شخصیت

    بسته به نوع و محل آسیب به سیستم عصبی، برخلاف برخورد با پزشک عمومي که با تجويز دارو يا آزمايشات پيشگيرانه کار خود را پايان مي دهد، نورولوژيست با تجويز آزمايشات تخصصي و پيچيده تر به دنبال تشخيص دقيق بيماري است.

    برخی از شایعترین بیماریهای نورولوژیکی عبارتند از:

    • سکته مغزی: قطع خونرسانی به قسمتی از مغز به دلیل بسته شدن یا پاره شدن یک رگ خونی
    • صرع: حالت ناگهانی و غیر طبیعی فعاليت الکتريکي مغز که منجر به حملات صرعي مي شود
    • آلزایمر: بيماري پيشرونده که منجر به کاهش حافظه، شناخت و قابليت هاي روزمره مي شود
    • پارکینسون: بيماري پيشرونده که منجر به کاهش توليد دوپامين در مغز و ناهماهنگي حرکات مي شود
    • اماس: بيماري التهابي که منجر به آسيب به پوشش عصبي به نام ميلين و نقص در هادي عصب مي شود
    • صدمات مغز و نخاع: آسيب به بافت هاي عصبي به دليل ضربه، سقوط، گلوله، چاقو و غيره
    • عفونت هاي عصبي: حمله باکتري، ويروس، قارچ يا پروتئین به سيستم عصبي
    • تومور هاي عصبي: رشد توده هاي غير طبيعي در سيستم عصبي که ممکن است خوش خيم يا بدخيم باشند
    • بيلس پالس: فلج نورالژك صورت که منجر به سست شدن يک طرف صورت مي شود
    • نورالژى عصب سه قلو: درد شديد در يک طرف صورت به دليل فشار يا التهاب عصب سه قلو

    برخي از آزمايشات تخصصي که نورولوژيست به کار مي گيرد عبارتند از:

    • الکتروآنسفالوگراف (EEG): ثبت فعاليت الکتريکي مغز با استفاده از الکترود هاي قرار گرفته روي سر
    • الکترومایوگراف (EMG): ثبت فعاليت الکتريکي عضلات و اعصاب با استفاده از سوزن ها و الکترود ها
    • الکترونوروگراف (ENG): سنجش سرعت هادي عصب با استفاده از الکترود ها و جرقه ها
    • الکتروآکوستگراف (EAG): ثبت فعاليت الکتريکي قسمت هاي داخل جمجمه اي گوش با استفاده از صدا و الکترود ها
    • الکتروآپتالموگراف (EOG): ثبت فعاليت الکتريکي چشم با استفاده از الکترود ها
    • پانکسین کمر (LP): جذب نمونه از مایع مغز نخاع با استفاده از سوزن قرار گرفته در فضای بین دو مهره
    • تصویربرداری مغناطیسی (MRI): تولید تصاویر مفصل از بافت های بدن با استفاده از میدان های مغناطیسی
    • تصویربرداری با امواج صوتی (US): تولید تصاویر از بافت های بدن با استفاده از امواج صوتی
    • تصویربرداری با پرتو ایکس (X-ray): تولید تصاویر از استخوان ها و ساختارهای داخلی با استفاده از پرتوهای ایکس
    • تصویربرداری با تاموگرافی محاسباتی (CT): تولید تصاویر مقطعی از بدن با استفاده از پرتوهای ایکس و رایانه

    با استفاده از این آزمایشات، نورولوژیست میتواند بیماریهای نورولوژیکی را شناسایی و درمان کند

    معرفی بیشتر دکتر معصومی نورولوژیست موفق

    عکس دکتر ساناز معصومی

    همسر دکتر ساناز معصومی

    با توجه به نتایج جستجو، اطلاعات شخصی دکتر ساناز معصومی، متخصص بیماریهای مغز و اعصاب بخاطر صیانت از حریم و زندگی خصوصی پزشکان و متخصصین در دسترس عموم نیست.

    دریافت نوبت دکتر ساناز معصومی

    برای دریافت نوبت از دکتر ساناز معصومی تنها میتوانید از سایتهای نوبتدهی آنلاین استفاده کنید که اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند.

    نوبت دهی اینترنتی دکتر سانازمعصومی

    نوبت‌دهی دکتر معصومی همانطور که اشاره شد، بیشتر به صورت اینترنتی است. برای گرفتن نوبت اینترنتی از ایشان به عنوان متخصص مغز و اعصاب در تهران از سایت میهن پزشک استفاده کنید.

    روزها و ساعت های کاری دکتر ساناز معصومی

    ایشان در مطب خود در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 12 الی 20 و در روز پنجشنبه از ساعت 13 الی 16 پذیرای بیماران هستند

    شماره تلفن مطب دکتر ساناز معصومی

    در حال حاضر می توانید اطاعات تماس ایشان را از طریق وبگاه های مرتبط با ایشان وکلینیک ها و مراکزی که در آن جا مشغول به فعالیت هستند و یا برخی سایت های که اطلاعات پزشکان را در خود ذخیره دارند ،بدست آورید.

    دکتر ساناز معصومی در کدام بیمارستان کار می کند

    در حال حاضر دکتر ساناز معصومی با بیمارستان مادر رامهرمز همکاری دارند و نیز در مطب خود در کلینیک جامع پزشکی آرام پاسخگوی مراجعان و بیماران در زمینه نورولوژی و مغزو اعصاب هستند.

    بیمارستان/ مطب دکتر ساناز معصومی

    اطلاعات بدست آمده حاکی است که خانم دکتر ساناز معصومی در حال حاصر با هیچ بیمارستانی به عیر از رامهرمز اهواز همکاری نمی کند. تنها مکانی که در تهران ایشان مشغول به به فعالبت هستند کلینیک جامع پزشکی آرام می باشد. در این مرکز ایشان مشغول مداوا و درمان و مشاوره های درمانی به بیماران خود هستند.

    نظرات در مورد دکتر ساناز معصومی

    نی نی سایت دکتر ساناز معصومی

    در سایت نی نی سایت تاکنون نظری در مورد دکتر ساناز معصومی تا این لحظه ثبت نشده است اما در سایت های دیگر نظرات جالبی در مورد این متخصص با سابقه و فعال نورولوژی توسط بیماران ارائه شده که می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند. اکثر نظرات حاکی از آن بوده است که ایشان دکتری با شخصیت عالی ، باسواد ، پر حوصله و مهربان هستند و در تخصص خود تبحر و تجربه کافی را دارند. عده ای از بیماران در مورد ایشان گفته بودند که نتیجه گرفته اند و معمولا بیشترین بیماران از نحوه رفتار و تشخص و درمان ایشان اعلام رضایت داشتند.

    سایت دکتر ساناز معصومی

    با توجه به نتایج جستجو، سایت رسمی خانم دکتر ساناز معصومی، متخصص بیماریهای مغز و اعصاب یافت نشد. اما شما میتوانید از سایتهای زیر برای دریافت اطلاعات بیشتر و نوبت دهی آنلاین از خانم دکتر ساناز معصومی استفاده کنید

    پذیرش 24 ، درمانکده و دکتر یاب و میهن پزشک .دکتر تو و بسیاری از سایت های دیگر.

    اینستاگرام دکتر ساناز معصومی

    در حال حاضر اطلاعاتی مبنی بر اینستاگرام شخصی خانم دکتر معصومی در این سایت درج نشده است. شما می توانید اطلاعات ایشان را در صورت وجود از طریق بیماران ایشان و یا طرق دیگر بدست آورید.

    دکتر سانازمعصومی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

    روش درمان دکتر ساناز معصومی به عنوان یک متخصص نورولوژی انجام معاینه و بررسی های لازم بالینی و با کمک روش های پاراکلینیکی، تشخیص بیماری و حدالممکن با روش های غیر جراحی و تهاجمی می باشد. در این روش های عوارض کمتری متوجه بیمار هست و بیمار درد کمتری را تجربه می کند..

    از جمله این بیماری ها می توان به بیماری های ستون فقرات اشاره کرد ازجمله بیماری که منجر به از بین رفتن بافت سلول های عصبی می شود . در ذیل نام برخی اختلالات و بیمارهای مربوط به مغزو اعصاب آورده شده است.

    • ام اس
    • عفونت های سیستم عصبی (مننژیت)،
    • ، انواع اختلالان خواب،
    • دیستونی و پارکینسون
    • دیستونی و پارکینسون به عنوان اختلالات حرکتی،
    • سکته مغزی
    • صرع
    • سرگیجه
    • انواع سردرد (میگرن، تنشی، خوشه ای)
    • اختلالات حافظه
    • اختلال در سطح هوشیاری
    • دیسک کمر و گردن
    • آرتروز
    • درد عصب سیاتیک، و…

    روش های پاراکلینیکی

    روشهای پاراکلننیکی به مجموعهای از روشهای تشخیصی و درمانی گفته میشود که با استفاده از دستگاهها، ابزارها و تکنیکهای مختلف علمی و فنی انجام میشوند. برخی از روشهای پاراکلننیکی عبارتند از:

    تجزیه دستگاهی: رشتهای از شیمی تجزیه است که در آن به بررسی آنالیت با استفاده از ابزارعلمی و دستگاهها میپردازند. شامل طیفبینی، طیفسنجی جرمی، بلور شناسی، تجزیه و تحلیل الکتروشیمیایی، تجزیه و تحلیل حرارتی، فرایندهای جداسازی و تکنیکهای ترکیبی است.

    آنالیز عددی: به تنظیم، بررسی و اعمال شیوههای تقریبی محاسباتی برای حلّ آن دسته از مسائل ریاضیات پیوسته میپردازد که با روشهای تحلیلی و دقیق قابل حلّ نیستند. شامل روشهای مستقیم و تکرارشونده، برآورد خطاها و کاربردهای مختلف در علوم و مهندسی است.

    برنامه ريزي عصبي زباني: روش علمي است که به تغيير و تحول در وجود انساني و رشد فردي و اجتماعي هر شخص مي پردازد. شامل فرآیندهای ذهني، عصبي، زباني و رفتاري است.

    مزایای روش های پاراکلینیکی به روش های تهاجمی در درمان بیماری های مغز و اعصاب

    روشهای پاراکلینیکی ممکن است نسبت به روشهای جراحی در درمان بعضی از بیماریهای مغز و اعصاب مزایای زیر را داشته باشند:

    •  کمترین تهاجم: روشهای پاراکلینیکی معمولاً نسبت به جراحی کمتر به بافتهای سالم آسیب می رساند و خطر عفونت، خونريزي، نارسائي عضو يا عوارض جانبي دارو را کاهش میدهند.

    •  سادگي: روش های پاراكلينيكي معمولاً نسبت به جراحي سادگي بيشتري دارند و نياز به بستري شدن طولاني يا تحت نظر قرار گرفتن پس از درمان را کاهش میدهند.

    •  صرفه جویی: روشهای پاراکلینیکی معمولاً نسبت به جراحی هزینه کمتری دارند و منابع مالی و انسانی را صرفهجویی میکنند.

    البته روشهای پاراکلینیکی هم ممکن است محدودیتها و عوارض خود را داشته باشند و برای همهٔ بیماران مناسب نباشند. بنابراین انتخاب روش درمانی باید با توجه به شرایط خاص هر بیمار و با مشورت پزشک صورت بگیرد.

    بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران

    دکتر ساناز معصومی یکی از بهترین متخصص معز واعصاب در زمینه نورولوژی هستند که در مجموعه کلینیک های ویستان به هم میهنان خدمت می کنند. خانم دکتر ساناز معصومی یکی از برجسته ترین نورولوزیست ها و جزو 10 نفر برتر در زمینه مغزو اعصاب می باشد که دارای 6 سال سابقه فعالیت در زمینه مفز و اعصاب می باشند.

    دکتر رفیع زاده نیز از برجستگان نورولوژی هستند که  در حوزه دیسک و ستون فقرات دارای مدرک تکمیلی اختلالات حافظه از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

    همانطور که می دانیم سیستم های مغزی و اعصاب شامل حساسیت بالایی می باشد و باید در درمان آن ها حداکثر توجه و مراقبت را مبذول داشت به جهت آنکه مغز سیستم فرماندهی بدن است و ستون فقرات و کمر پاشنه آشیل حفط تعادل نشستن و ایستادن است و اختلال در آن ممکن است به صدمات جبران ناپذیری ماند منتج شود.

    از مزایای درمان توسط دکتر ساناز معصومی این است که ایشان حد ممکن از روش های غیر تهاجمی مانند عمل و بدون دارو مانند TMS و نورو فیدبک استفاده می کنند که روش های بی خطری هستند و از تحریک پذیری خود رشته های عصبی مغز و فعال سازی سیگنال های مغزی استفاده می شود.

    این روش ها به نسبت روش های جدیدتری است و بیمار در آن حس رضایت بیشتری دارد.

    برای این دکتر فرهیخته و با پشتکار جوان و همچنین کادر پزشکی آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون داریم.

    دکتر ساناز معصومی

    متخصص مغز واعصاب

    1 دیدگاه دربارهٔ «دکتر ساناز معصومی از 10 متخصص برتر مغز و اعصاب تهران»

    1. بازتاب: دکتر رضا سنجری متخصص مغز و اعصاب در تهران_کلینیک دکتر بهترین

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما 02146291345