نوار عصب و عضله پا

نوار عصب و عضله پا
84 / 100

تاریخ آخرین آپدیت مارس 9, 2024  توسط مریم فرجی

نوار عصب و عضله پا: این تست برای آزمایش اعصاب و عضلات در کل اندام تحتانی شما استفاده می شود. پزشک شما معمولاً زمانی این آزمایش را تجویز می کند که مشکوک باشد که ممکن است نوعی مشکل در تامین عصب پا و پای شما وجود داشته باشد. بهترین پزشکان متخصص و فوق تخصص مغز و اعصاب در تهران با ویستان همکاری دارند. برای رزرو نوبت و دریافت خدمات با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۴۴۹۲۷۱۹۷

نوار عصب و عضله پا و مطالعات هدایت عصبی

بیمارانی که درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن یا ضعف در پا یا مچ پا را تجربه می کنند ممکن است به یک مطالعه الکترودیاگنوستیک نیاز داشته باشند. چنین مطالعاتی می تواند وجود، محل و میزان بیماری ها را تشخیص دهد و در برخی موارد می تواند محل واقعی آسیب عصبی را تعیین کند. یک مطالعه الکترودیاگنوستیک دارای دو بخش است – یک مطالعه هدایت عصبی و یک EMG (الکترویوگرام). این دو آزمایش تقریباً همیشه با هم انجام می شوند و هر دو برای تشخیص دقیق ضروری هستند.

یک مطالعه هدایت عصبی سرعت حرکت یک تکانه الکتریکی از طریق یک عصب را اندازه گیری می کند تا آسیب و تخریب عصبی را تعیین کند. EMG فعالیت الکتریکی عضلات را اندازه گیری می کند.

متخصص مغز و اعصاب در تهران با تجربه در مطالعات الکترودیاگنوستیک از آنها برای تعیین اینکه آیا یک مشکل عصبی یا عضلانی وجود دارد یا اینکه علت آن چیز دیگری است، استفاده می کنند. از آنجایی که پزشکان ما حجم بالاتری از بیماران و موارد پیچیده تری را مشاهده می کنند، تخصص لازم برای شناسایی دقیق مشکلات را دارند. در سطح ملی، پزشکان ما در زمینه انجام EMG پا و مطالعات هدایت عصبی از آموزش دیده ترین پزشکان هستند و به سایر پزشکان در سراسر کشور آموزش می دهند.

تفسیر الکترومیوگرافی پا

نوار عصب و عضله پا چه چیزی را می تواند تشخیص دهد؟ آزمایش EMG کمک می کند تا بفهمید آیا عضلات به سیگنال های عصبی به درستی پاسخ می دهند یا خیر. مطالعات هدایت عصبی به تشخیص آسیب یا بیماری عصبی کمک می کند. وقتی آزمایش‌های نوار عصب و عضله و مطالعات هدایت عصبی با هم انجام می‌شوند، به ارائه‌دهندگان کمک می‌کند تا تشخیص دهند علائم شما ناشی از اختلال عضلانی یا مشکل عصبی است.

مقادیر الکترومیوگرافی چیست؟

پتانسیل EMG اندازه گیری شده بسته به عضله تحت مشاهده، بین کمتر از 50 میکروولت تا 30 میلی ولت است. نرخ تکرار معمولی شلیک واحد حرکتی عضلانی حدود 7 تا 20 هرتز است، بسته به اندازه عضله (عضلات چشم در مقابل عضلات صندلی (گلوتئال)، آسیب قبلی آکسون و سایر عوامل.

نوار عصب و عضله پا

نوار عصب و عضله پا برای تشخیص چیست؟

این آزمایش برای آزمایش اعصاب و عضلات در کل اندام تحتانی شما استفاده می شود. پزشک شما معمولاً زمانی این آزمایش را تجویز می کند که مشکوک باشد که ممکن است نوعی مشکل در تامین عصب پا و پای شما وجود داشته باشد.

نوار عصب و عضله پا درد دارد؟

هنگام قرار دادن الکترود ممکن است کمی درد یا ناراحتی داشته باشید. دستگاه در زمانی که عضله شما در حال استراحت است، فعالیت عضلانی را ثبت می کند. سپس از شما خواسته می شود که عضله را به آرامی و پیوسته سفت (انقباض) کنید. آیا آزمایش EMG دردناک است یا خیر؟

چه زمانی بیماران مبتلا به درد را برای EMG ارجاع دهیم؟

درد شایع ترین عارضه EMG2 است که باعث ایجاد سطحی از ناراحتی در تمام بیماران چه از ناحیه هدایت عصبی و چه در معاینه سوزنی می شود. بیشتر بررسی‌ها درد را در قسمت سوزنی شایع‌تر نشان می‌دهند. مطالعه به طور معمول به خوبی تحمل می شود، اما برای برخی از بیماران تقریبا غیر قابل تحمل است.

بیشتر بدانید: قیمت نوار عصب و عضله و عوامل موثر بر آن

هزینه-نوار-عصب-و-عضله-پا

رادیولوژی ارتوپدی

همانطور که جراحان ما در اختلالات پا و مچ پا تخصص دارند، ما رادیولوژیست های مجرب و مجرب داریم که در بیماری های استخوان و مفاصل تخصص دارند. فروترت و کالج پزشکی ویسکانسین به‌عنوان یک مرکز پزشکی دانشگاهی، موارد پیچیده‌تری را مشاهده می‌کنند، و رادیولوژیست‌های ما وسعت تجربه‌ای دارند که در جاهای دیگر یافت نمی‌شود.

ابزارهای تشخیصی مورد استفاده توسط رادیولوژیست های ارتوپدی ما عبارتند از:

اشعه ایکس سنتی و تحمل وزن

سونوگرافی

سی تی

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)

فلوروسکوپی

فراتر از تشخیص، فناوری‌های رادیولوژی مانند فلوروسکوپی نیز می‌توانند در درمان مشکلات پا و مچ پا نقش داشته باشند. این فناوری تصویربرداری را می توان برای هدایت تزریق مفصل، روش های آرتروسکوپی کم تهاجمی، قرار دادن پین و صفحه و موارد دیگر مورد استفاده قرار داد. کیفیت تصاویر تولید شده توسط این فناوری‌ها به طور مداوم بهبود می‌یابد، و با توسعه فناوری‌های جدید در خط مقدم باقی می‌مانیم.

نوار عصب و عضله پا در ویستان

تجزیه و تحلیل EMG در اثربخشی حمایت خارجی مچ پا در طول وارونگی ناگهانی مچ پا.

اثربخشی حمایت خارجی مچ پا در تأثیرگذاری بر نقش یک اورتر مچ پا اولیه در طول اعمال گشتاور معکوس کننده مچ پا با نظارت بر خروجی الکترومیوگرافی (EMG) لونگوس پرونوس مورد بررسی قرار گرفت. شش ورزشکار مرد بین دانشگاهی به طور تصادفی در یک طرح مربع لاتین متعادل قرار گرفتند و تحت سه شرایط درمانی مورد آزمایش قرار گرفتند: (الف) بسته بندی شده، (ب) نوار چسب، (ج) بدون حمایت خارجی. آزمودنی ها یک حرکت گام به گام به عقب انجام دادند.

در طول مرحله آزمایشی، یک درب در سکوی پایینی فرو ریخت تا زاویه معکوس مچ پا بالقوه 30 درجه ایجاد شود. از فیلم شانزده میلی متری برای ثبت توالی گام های هر سوژه استفاده شد. فیلم به نوبه خود با ضبط سوژه از فعالیت EMG هماهنگ شد. تجزیه و تحلیل آماری تعداد پالس EMG یکپارچه تفاوت معنی داری (P کمتر از 0.05) بین مراحل عادی (شاهد) و معکوس کردن مچ پا (تجربی) را نشان داد.

تفاوت معنی داری (P کمتر از 0.05) بین تیمارها مشاهده نشد. نتیجه گیری شد که دستگاه فشار قابل اندازه گیری بر روی مچ پا وارد می کند و تسمه پیشگیرانه مچ پا هیچ اثر آماری معنی داری (P کمتر از 0.05) بر کشش ایجاد شده در لونگوس پرونئوس در طول یک وارونگی سریع (کمتر یا مساوی 30 درجه) ندارد. ) مفصل مچ پا.

نوار عصب و عضله پا چقدر طول می کشد؟

آزمایش EMG معمولاً بین 30 تا 90 دقیقه طول می کشد، بسته به شرایط مورد آزمایش و یافته های مطالعه. گزارشی شامل نتایج و تفسیر برای پزشک شما ارسال خواهد شد.

تفسیر نوار عصب و عضله پا

مدت زمان آزمایش هدایت عصبی روی پاها و پاها چقدر است؟

در روز معاینه از روغن حمام یا هرگونه لوسیون یا نرم کننده پوست خودداری کنید. یک EMG/NCV معمولی اندام تحتانی تقریباً 45 دقیقه طول می کشد. این تست ابزار مهمی برای تشخیص بیماری های سیستم عصبی است، در صورت آرامش و همکاری با تکنسین ها می توانید از بهترین نتایج اطمینان حاصل کنید.

آیا می توان EMG را روی پا انجام داد؟

EMG پا و مطالعات هدایت عصبی: چنین مطالعاتی می تواند وجود، محل و میزان بیماری ها را تشخیص دهد و در برخی موارد می تواند محل واقعی آسیب عصبی را تعیین کند.

نوار عصب و عضله پا چگونه انجام می شود؟

برای آزمایش نوار عصب و عضله پا ارائه دهنده شما یک الکترود سوزنی را در عضله قرار می دهد. الکترود سوزنی سیم خاصی است که جریان الکتریکی ملایمی از آن عبور می کند. هنگام قرار دادن الکترود ممکن است کمی درد یا ناراحتی داشته باشید. دستگاه در زمانی که عضله شما در حال استراحت است، فعالیت عضلانی را ثبت می کند.

آزمایش عصبی روی پا

مطالعات هدایت عصبی: در طول آزمایش، عصب شما تحریک می شود، معمولاً با تکه های الکترودی که به پوست شما متصل می شود. دو الکترود روی پوست روی عصب شما قرار می گیرد. یک الکترود عصب شما را با یک تکانه الکتریکی بسیار خفیف تحریک می کند. الکترود دیگر آن را ثبت می کند.

قبل از نوار عصب و عضله پا چه کارهایی را نباید انجام داد؟

3 ساعت قبل از آزمایش سیگار نکشید. 2 تا 3 ساعت قبل از آزمایش از خوردن یا نوشیدن غذاهای حاوی کافئین (مانند قهوه، چای، کولا و شکلات) خودداری کنید. لباس های گشاد بپوشید. ممکن است به شما لباس بیمارستان داده شود تا بپوشید.

آیا برای EMG باید پاهایم را شیو کنم؟

مناطقی که الکترودها در آن قرار می‌گیرند باید عاری از هر گونه مو باشند و در لمس صاف باشند و نه خشن (یعنی ته ریش‌ها). بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تمام موها به طور کامل در مکان هایی که الکترود نوار عصب و عضله پا قرار می گیرد، برداشته می شود.

معایب استفاده از نوار عصب و عضله پا چیست؟

معایب نوار عصب و عضله پا به شرح زیر است: ➨از آنجایی که در این روش نیاز است الکترودهای سوزنی از طریق پوست وارد بافت عضلانی شود، این روش دردناک است. ➨این روش فقط ریشه های عصبی را پایش می کند. ➨این روش به دلیل اختلال در محیط اطراف هنگام استفاده از الکترودهای سطحی، نتایج دقیق کمتری می دهد.

چه عواملی بر نوار عصب و عضله پا تاثیر می گذارد؟

نویز الکتریکی و عوامل موثر بر سیگنال نوار عصب و عضله پا:

نویز ذاتی در تجهیزات الکترونیکی: تمام تجهیزات الکترونیکی نویز تولید می کنند. …

نویز محیط: تابش الکترومغناطیسی منبع این نوع نویز است. …

مصنوع حرکتی: زمانی که مصنوع حرکتی به سیستم معرفی می‌شود، اطلاعات منحرف می‌شوند.

هزینه نوار عصب و عضله پا

عوامل متعددی بر قیمت تست نوار عصب و عضله تاثیر می گذارد.  ما در ادامه به بررسی تمام موارد موثر می پردازیم و لازم به ذکر است که با تمام شرکت های بیمه قرار داد داریم.

تعیین قیمت برای آزمایش عصب و عضله آسان نیست. اینکه کدام اندام باید آزمایش شود و الکترومیوگرافی با تست هدایت عصبی همراه می‌توانند بر هزینه اثر گذار باشد..

عوامل موثر بر قیمت تست نوار عصب و عضله پا

تعداد اعضا

نوع تست : سرعت هدایت عصبی، نوار عصب و عضله پا یا هردو

نوع بیمه

تخصص و مهارت دکتر

محل انجام تست

نوع دستگاه تست

نوار عصب و عضله پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن و حرکت

پزشکان ممکن است برای ارزیابی نحوه انحراف حرکات پا و مچ پا از حرکت طبیعی بیمار، تحلیل راه رفتن و حرکت را درخواست کنند. Froedtert و کالج پزشکی ویسکانسین آزمایشگاه تجزیه و تحلیل حرکت انسان (“آزمایشگاه راه رفتن”) را با همکاری دانشگاه Marquette اداره می کنند.

یکی از معدود مواردی که آن را در ایالت دوست دارد، آزمایشگاه Gait در یک رهبر تحقیقاتی بین‌المللی است. محققان در اینجا پیشگام «مدل پای میلواکی» شناخته‌شده بین‌المللی هستند که به پزشکان اجازه می‌دهد تا حرکت استخوان‌ها را در پا دنبال کنند. مدل پای میلواکی برای ارزیابی بیماران قبل از جراحی و در طول مراقبت های بعد از عمل برای ردیابی نتایج آنها استفاده می شود. آنالیز راه رفتن و حرکت بسیار دقیق، دقیق و بر خلاف هر تست دیگری در منطقه است.

تخمین گشتاور مفصل مچ پا با استفاده از یک مدل عصبی عضلانی اسکلتی مبتنی بر EMG و شبکه عصبی مصنوعی: در دهه های اخیر، علاقه فزاینده ای به استفاده از اسکلت های بیرونی مجهز به رباتیک برای کمک به بیماران مبتلا به اختلالات حرکتی در توانبخشی و زندگی روزمره وجود داشته است. ارائه گشتاور کمکی که کمک‌های عضلانی باقی‌مانده کاربر را جبران می‌کند، یک زمینه در حال رشد و چالش برانگیز در کنترل اسکلت بیرونی است.

در این مقاله، گشتاور مفصل مچ پا با استفاده از مدل عصبی-عضلانی اسکلتی مبتنی بر الکترومیوگرافی (EMG) و مدل شبکه عصبی مصنوعی (ANN) در هفت کار حرکتی شامل راه رفتن سریع، آهسته راه رفتن، راه رفتن با سرعت خود انتخابی و ایزوکنتیک برآورد شد. فلکشن پشتی/پلانتار در 60 درجه بر ثانیه و 90 درجه بر ثانیه. در هر روش، سیگنال‌های EMG و زوایای مفصل مچ پا به‌عنوان ورودی استفاده شد، مدل‌ها با داده‌های آنالیز حرکت سه بعدی آموزش دیدند و گشتاورهای مفصل مچ پا پیش‌بینی شدند.

شش مورد با استفاده از آزمایش‌های حرکتی مختلف به عنوان کالیبراسیون (برای مدل NMS) / آموزش (برای ANN) ابداع شد، و توافق بین گشتاورهای پیش‌بینی‌شده و اندازه‌گیری شده مفصل مچ پا محاسبه شد. ما دریافتیم که مدل NMS به طور کلی می‌تواند گشتاورهای مفصل مچ پا را از داده‌های EMG و زاویه نسبت به مدل ANN با برخی استثناء پیش‌بینی کند.

ANN گشتاورهای مفصل مچ پا را با تطابق بهتر زمانی که با داده‌های همان حرکت تمرین می‌کرد، پیش‌بینی کرد. مدل NMS هنگام کالیبره شدن با آزمایش‌هایی که طی آن EMG به حداکثر سطوح می‌رسید، گشتاور مفصل مچ پا را بهترین پیش‌بینی می‌کرد، در حالی که ANN زمانی که با آزمایش‌ها و انواع حرکات تمرین می‌شد به خوبی پیش‌بینی می‌کرد.

علاوه بر این، پیش‌بینی ANN ممکن است در هنگام پیش‌بینی حرکات غیرقابل اعتماد کمتر شود. مطالعات مقایسه ای دقیق روش های پیش بینی گشتاور مفصل مچ پا برای تعیین استراتژی های کنترل اسکلت بیرونی بسیار مهم است.

مقالات مرتبط:

هزینه نوار عصب و عضله در سال 1402

اختلال خواب چیست و چگونه درمان می شود

1 دیدگاه دربارهٔ «نوار عصب و عضله پا»

  1. بازتاب: کلینیک بهار مرزداران تهران / دکتر بهترین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02146291345